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Notice

2016. 11. 28. 00:17 SE/CSQE

Code of Ethics

Fundamental Principles


ASQ requires its members and certification holders to conduct themselves ethically by:


Being honest and impartial in serving the public, their employers, customers, and clients. 

Striving to increase the competence and prestige of the quality profession, and 

Using their knowledge and skill for the enhancement of human welfare.

Members and certification holders are required to observe the tenets set forth below:


Relations With the Public

Article 1 – Hold paramount the safety, health, and welfare of the public in the performance of their professional duties.


Relations With Employers, Customers, and Clients

Article 2 – Perform services only in their areas of competence.

Article 3 – Continue their professional development throughout their careers and provide opportunities for the professional and ethical development of others.

Article 4 – Act in a professional manner in dealings with ASQ staff and each employer, customer or client.

Article 5 – Act as faithful agents or trustees and avoid conflict of interest and the appearance of conflicts of interest.


Relations With Peers

Article 6 – Build their professional reputation on the merit of their services and not compete unfairly with others.

Article 7 – Assure that credit for the work of others is given to those to whom it is due.


윤리 강령


기본 원칙


ASQ는 회원 및 인증 보유자가 다음을 수행하여 윤리적으로 행동해야합니다.


대중, 고용주, ​​고객 및 고객을 위해 정직하고 공평합니다.

양질의 직업에 대한 역량과 명성을 높이려고 노력하며

인간의 복지 향상을위한 지식과 기술을 사용합니다.

회원 및 인증 보유자는 아래 명시된 교리를 준수해야합니다.


대중과의 관계

제 1 조 - 전문가의 직무 수행에있어서 국민의 안전, 보건 및 복지를 최우선으로 지킨다.


고용주, 고객 및 고객과의 관계

제 2 조 - 자신의 능력 분야에서만 서비스를 수행하십시오.

제 3 조 - 경력을 통해 전문성 개발을 계속하고 다른 사람들의 직업적 및 윤리적 발전을위한 기회를 제공합니다.

제 4 조 - ASQ 직원 및 각 고용주, ​​고객 또는 고객과의 거래에서 전문적인 방식으로 행동하십시오.

제 5 조 - 충실한 대리인 또는 수탁자로서 행동하고 이해 상충 및 이해 상충의 출현을 피하십시오.


동료와의 관계

제 6 조 - 그들의 서비스의 장점에 대한 전문적인 명성을 쌓고 타인과 불공평하게 경쟁하지 마십시오.

제 7 조 - 타인의 저작물에 대한 신용은 만기가되는 자에게 부여된다는 것을 보증한다.

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